Motorola en Euroleague Basketball hebben het tweede seizoen aangekondigd van Bouncing for Good, een maatschappelijk initiatief dat via basketbal kinderen uit kwetsbare gemeenschappen in Europa samenbrengt. Na de succesvolle eerste editie, waarin meer dan 500 kinderen werden bereikt, breidt het programma dit jaar uit naar nog meer steden, clubs en scholen.
Met de steun van het One Team-programma gaat het bij de Euroleague om drie belangrijke zaken. Dat zijn inclusie, creativiteit en gezonde gewoonten. Overal in Europa organiseren de deelnemende clubs educatieve workshops in de ochtend en sportieve donatie-evenementen in de middag. Dankzij de technologie van Motorola leren kinderen spelenderwijs over samenwerking, respect en doorzettingsvermogen via quizzen, teamopdrachten en het ontwerpen van hun eigen “Perfecte Bal”.

Het seizoen ging op 3 november van start op de Kralj Aleksandar I-school in Belgrado, met deelname van spelers van Crvena Zvezda en Partizan. Later volgen meer steden en clubs verspreid over Europa. Elke deelnemer ontvangt een basketbal en gesigneerde herinneringen van Euroleague-sterren, als blijvende waardering voor hun inzet en enthousiasme.
Met Bouncing for Good tonen Motorola en Euroleague Basketball opnieuw dat sport, technologie en gemeenschapszin hand in hand kunnen gaan.




