Formule 1 x Motorola – Ben jij er klaar voor?
Heb jij de afgelopen maanden ook niet kunnen wachten tot het F1 raceseizoen weer zou beginnen? Dit weekend is het gelukkig zover en kunnen we de verschillende teams op de wereldwijde circuits weer op de voet volgen. Vorig jaar kondigden de Formule 1 en Lenovo aan dat Lenovo (moederbedrijf van Motorola) en Motorola een officiële partner is van Formule 1. In deze meerjarige overeenkomst wordt de baanbrekende technologie van Lenovo gebruikt voor alle activiteiten van de Formule 1 om haar wereldwijde fans races en entertainment van het hoogste niveau te blijven bieden. Als wereldleiders op hun respectieve gebieden willen de Formule 1 en Lenovo de grenzen verleggen van wat mogelijk is wanneer ze sport combineren met geavanceerde technologie. En van dat partnership pikt Motorola natuurlijk een graantje mee! 🙂
Een betere ervaring voor de fans
De komende jaren zal de technologie van Lenovo in het kader van het partnership in de hele Formule 1-organisatie gebruikt worden. Zowel op de thuisbasis als bij de activiteiten op de grond tijdens de races. De hardware-apparaten van Lenovo en High Performance Computing- en serveroplossingen, zullen steeds meer in de activiteiten van de organisatie worden geïntegreerd. Van het runnen van krachtige on-premise oplossingen voor gegevensverzameling tot het produceren van content van hogere kwaliteit en het ondersteunen van broadcast-toepassingen, staat de samenwerking tussen de Formule 1 en Lenovo garant voor een betere ervaring voor de fans.
Het partnership zal uiteraard de wereldwijde zichtbaarheid van de merken Lenovo en Motorola vergroten, de capaciteiten van Lenovo laten zien en toonaangevende hardwaretechnologie in het hart van de Formule 1 integreren. Het is de bedoeling om gebruik te maken van Lenovo’s uitgebreide selectie van hoogwaardige hardware en van innovatieve technologie, zoals augmented en virtual reality, zodat jij je als F1 fan op nieuwe en nog boeiendere manieren met de sport blijft verbinden.
F1 gaat ook over diversiteit en inclusie
Ook in 2022 kondigde F1 aan dat het zijn verbintenis om werkgelegenheids- en onderwijskansen te creëren voor ondervertegenwoordigde groepen heeft verlengd. Dat vindt plaats in de vorm van tien studiebeurzen voor ingenieurs, elk jaar tot 2025. Lenovo richt zich ook op diversiteit en inclusie en het wegnemen van barrières, en zal via het partnerschap met F1 werken aan projecten op dit belangrijke gebied.
Stefano Domenicali, President & CEO van de Formule 1:
“Terwijl we ons voorbereiden op ons recordbrekende seizoen, is het spannend om Lenovo bij het team te verwelkomen en om onze krachten te bundelen met een wereldleider op het gebied van technologie. Zoals alles in de Formule 1 draait alles om precisie en detail, en Lenovo zal het hele seizoen in de voorhoede staan om hun ervaring en innovatieve technologieën aan onze activiteiten te leveren. Onze fans verwachten het beste van alles wat we doen, en Lenovo is de perfecte partner wat betreft zijn eersteklas hardware-aanbod. We gaan een nieuw tijdperk in voor onze sport en we zijn vastbesloten om een hoogwaardige ervaring te leveren voor onze toegewijde volgers over de hele wereld.”
Yang Yuanqing, voorzitter en CEO van Lenovo:
“Met trots kondigen we onze nieuwe wereldwijde samenwerking aan met de Formule 1, ‘s werelds meest prestigieuze autosportcompetitie, om een half miljard fans over de hele wereld te betrekken bij spannende, innovatieve ervaringen. Dit partnerschap is gebaseerd op onze gedeelde passie voor innovatie, prestaties en de winnaarsmentaliteit. Samen zullen Lenovo en de Formule 1 de grenzen van de technologie verleggen om een snellere, slimmere en duurzamere toekomst te helpen vormgeven.”
Luca Rossi, President van de Intelligent Devices Group, Lenovo:
“De samenwerking met de Formule 1 om de slimmere oplossingen van Lenovo in de hele organisatie in te zetten, van de basisactiviteiten tot de verbluffende opwinding van de Grands Prix, zal helpen de grenzen te verleggen van wat mogelijk is en de race-ervaring transformeren. De Formule 1 richt zich op haar digitale transformatie en het blijven verrassen en verrukken van haar fans. Lenovo’s portfolio van hardware, diensten en oplossingen zal een sleutelrol spelen bij het helpen van de Formule 1 nieuwe manieren te creëren voor fans om dezelfde sensaties te voelen die je op het circuit zou ervaren.”
Wil niets missen? Check dan regelmatig onze blogsite